Alle documenten online overzichtelijk organiseren

Alle documenten online overzichtelijk organiseren

april 24, 2023 0 Door dsgfijue489

Vele organisaties en bedrijven beschikken tegenwoordig over ontelbaar veel verschillende documenten. Om al deze documenten op een overzichtelijke manier te kunnen bekijken is gebruik maken van een kennisbank een ideale oplossing. Een kennisbank is namelijk een centrale plek waar alle content van zo’n organisatie of bedrijf samenkomt. Dit zal gebeuren op een online platform. Niet ieder bedrijf zal de juiste kennis aanwezig hebben om alle content een juiste plek te geven. Als dit het geval is, kun je ook een bedrijf inhuren die helpt bij het vormen van een compleet kennisportaal. Zo zal het voor ieder bedrijf mogelijk zijn om alle documenten overzichtelijk online te hebben staan.  

Stem de kennisbank af op de wensen van bezoekers 

Een kennisbank is enorm handig voor alle werknemers, maar ook mensen buiten het bedrijf kunnen er baat bij hebben als alle documenten van het bedrijf goed georganiseerd zijn. Door alles goed online te organiseren, zullen bezoekers gemakkelijk alle informatie over het bedrijf kunnen vinden die ze nodig hebben. Zowel klanten, leden als cliënten zullen hier voordeel van gaan ervaren. Deze zullen namelijk nooit meer lang hoeven zoeken naar het juiste document om de gewenste informatie te krijgen. Bij een kennisbank ontwikkelen zul je alles helemaal af kunnen laten stemmen op de wensen van de bezoekers. Hierdoor wordt de kennisbank erg gemakkelijk voor de bezoekers om te gebruiken. 

Het belang van de overzichtspagina 

Om een kennisbank zo overzichtelijk als mogelijk is te maken, zullen er drie verschillende onderdelen binnen de kennisbank gecreëerd worden. Het eerste belangrijke onderdeel van een kennisbank is de overzichtspagina. Dit is de pagina waarop het voor de bezoeker mogelijk is om filters toe te passen zodat ze sneller zullen vinden waarnaar ze op zoek zijn. Ook kan op deze pagina gezocht worden naar specifieke dingen. Door deze pagina zo gebruiksvriendelijk als mogelijk is te maken, zullen de bezoekers sneller vinden waarnaar ze op zoek zijn. Dit is vooral fijn als een bezoeker snel het resultaat nodig heeft waarna diegene op zoek is.  

Inspireer de bezoekers die nog niet weten wat ze zoeken 

Een tweede onderdeel wat belangrijk is bij een kennisbank zijn de detailpagina’s. Dit zijn de pagina’s waarop de bezoekers de content te zien krijgen waarna ze op zoek waren. Deze pagina’s zullen bij een goede kennisbank duidelijk te vinden zijn. Dat deze pagina’s duidelijk te vinden zijn, komt door de zorgvuldige onderverdeling in categorieën. Een laatste onderdeel van de kennisbank die belangrijk is, zijn de inspiratiepagina’s. Deze pagina’s komen van pas als bezoekers nog niet precies weten wat ze zoeken. Op inspiratiepagina’s zal uitgelichte content komen te staan wat de bezoeker misschien zal interesseren. Via deze pagina’s zullen bezoekers naar de kennisbank worden geleid.